Saturday, April 30, 2011

Hari Kecemerlangan Pelajar dan Majlis Graduasi(HKP dan MG)

Pada 24 April 2011, sekolahku telah berjaya melaksanakan hari bersejarah iaitu HKP dan MG.Tahun ni ada yang special sikit sbbnye ada pelajar2 STAM yang dah habis sekolah.Pelajar STAM kan macam Pra-universiti.So, Majlis Graduasi tu macam Majlis Konvokesyen kecil-kecilan la.Semua protocol nak buat macam konvo.kesian cikgu2nya la yang penat kena buat persiapan yang amat rapi untuk HKP dan MG ni.
Memang aku tak tipu, rumit sangat cara2nya.Daripada kena tunduk atas pentas sampailah turun lepas tu duduk semula kat kerusi.Semua tu bagiku sesuatu yang menyusahkan.Bukan saja bagi firasat ku tapi barangkali bagi firasat kawan2 dan guru2.Sekali lagi aku kesian sangat dengan warga pendidik SAMM Pekan Sabak ni sbb terpakse terjerit terlolong untuk memanggil anak2 muridnya yang degil ni.
Pelajar2 STAM yang diraikan sedang diarak masuk...

Before bertolak ke sekolah, aku agak moody  sebabnye masa tu Ali adikku ingin dilawat oleh umiabi.Alasannya, pening la, tension la and macam2 lagi alasannya.Aku pun sedih la sebab umi tak boleh nak tengok aku ambik hadiah.Aku bukannya nak  perhatian yang rapi daripada umiabi tetapi aku akan lebih bersemangat sekiranya abiumi kasi aku perhatian.Maklum la, abiumi kan merupakan  tonggak bagi kejayaan aku.hehe..Aku pun mengalah la demi adik tercinta.Tapi, abang aku nampak pula kraut wajah kecewa aku dan dia amat memahami kekecewaan aku.
“Umi pergi la Samm1, biar Najwa semangat sikit nanti”.Yes…Aku telah disokong oleh abangku.Gembira sangat masa tu…Rasa dihargai pulak..
“Umi tak kesah la pergi mana2 pun”..Alhamdulillah, Allah telah mengemabalikan mood ceria aku dengan jawapan positif umi..
 So, seperti yang telah Umi janji.Umi pun datang la bersama Yudibah lagi nak tengaok anaknya amik hadiah walaupun dapat anugerah yang cikai2 je.Tahnks Umi dan Yudibah coz sudi datang..Im very appreciated with u...Tapi, aku pulangkan kesyukuran aku ini kepada Allah semula..Aku rasa seronok pulak HKP tahun ni kalau nak dibandingkan dengan tahun2 sebelumnya.. Sebabnya aku pun tahu kenapa..


Inilah hadiah yang aku dapat...

No comments:

Post a Comment