Friday, February 25, 2011

Itukah Pemimpin Aku????

Hari ini seperti biasa sekolah aku yang tercinta akan mengadakan perhimpunan mingguan.Usually, this assembly was helding at school hall.But, this week, this assembly was helding at surau.Semua orang masuklah ke surau yang sederhana besar itu dengan berpusu-pusu.Aku pun tak tahu la apa yang nak dikejarkan.Mungkin mereka itu berebutkan tiang supaya senang untuk melelapkan mata (aku pun sebenarnya pun tergolong dalam golongan ini).
Perhimpunan dimulai dengan membaca surah Yassin untuk mendapatkan keberkatan Allah.Habis baca Yasin, ucapan guru-guru yang bertugas.Lastly, ucapan penutup oleh Ketua Umum Sekolah.Seorang pelajar tingkatan 5 yang amat disegani oleh para pelajar.aku tak tahu la apa sebab  yang membuatkan mereka takuti dengan K.U ini.Tapi, aku sebagai kawan sebaya dia.Aku cukup menyampah dengan perangai hipokrit giler dan bajet giler dia ini.Cuba bayangkan, waktu dia sedang kasi kata-kata terakhir, mulut dia asyik mengunyah aje.Apa yang dimakan entah.Dari mula assembly sampai akhir, tak henti2.Mungkin dia makan sireh kot..
Tolonglah!!!Kalau nak menunjuk-nunjuk tu, tak payah kat depan aku la..Dia mungkin nak tunjukkan, dia K.U, dia boleh buat sesuka hati dia.Dia fikir dia paling berkuasa kot.Dia fikir dia bagus kot.Lantak ko la…Yang penting kita sekolah ini, biarlah mendapat keberkatan daripada guru2,kawan2 dan adik2.Ko tak dapat keberkatan mereka, sia-sialah belajar ko.Sia-sialah juga sijil koko ko yang semestinya ko dapat pangkat A tu.Tak ada gunanya la…..
Kenangan bersama teman seperjuangan 4 Akaun 1 bagi tahun 2010..

P/S : mintak maaf kerana teremosi sikit pada entry kali ini.Hati ini memang cukup sakit dan bengang...
Peringatan ini juga sebenarnya untuk diri ini juga...

1 comment: