Thursday, March 3, 2011

Berusahalah selagi terdaya..

Minggu depan aku akan menduduki ujian prestasi untuk julung kalinya bagi tahun 2011.Tahun ini aku akan menduduki peperiksaan yang menentukan hidup dan matinya masa depan seseorang.Dan, semestinya aku inginkan masa depan aku hidup subur dihiasi impian yang mekar dengan indahnya.

Sebagai langkah permulaan, aku mestilah dapat keputusan yang mantap.Semestinya itu harapan aku.Tapi, Yang bulat tak datang bergolek, yang pipih tak datang melayang.Aku inginkan keputusan yang hebat dengan dihiasi gred A, tetapi usaha aku hanyalah melayakkan aku untuk mendapat lulus semata.Sanggupkah aku melihat raut wajah inspirasi hatiku berduka dengan keputusan sebegini?Beginikah langkah permulaan yang aku orak untuk SPM tahun ini?Masa ingatkah aku tatkala aku menurunkan tandatangan dengan pihak tertentu agar aku mendapat keputusan cemerlang didalam setiap ujian yang dianjurkan oleh pihak sekolah?

Ayuh, Najwa!!!Jawablah!!!Aku memerlukan jawapan dari hati yang tulus darimu.Ingatlah Najwa!Hidup ini bukan sekadar untuk bersuka ria semata.Allah sentiasa melihat kita dan akan memberi balasan yang setimpal dengan perlakuan kita. Ikhlaskan hatimu kerana Allah.InsyaAllah, Allah akan mempermudahkan urusan kau..Oleh itu, berusahalah selagi terdaya..

By: Ku Berbicara Dalam Diam!!!

No comments:

Post a Comment