Monday, May 23, 2011

Dia saudaraku..

rada rindu sangat nak tulis blog hari2 macam dulu2.Tapi, skrang ni tengah musim study+kenduri.busy sangat2 aku rasa.padahal bukannya aku pun yang kenduri.Aku hanya menyibukkan diri je bila Umi pun mula sibuk dengan persiapan kenduri.


bila dah nak mula sekolah ni, banyak sangat jemputan kenduri yang Abi dapat.Sepupu-sepapat aku pun ramai pulak yang kawen tahun ni,Tahun ni aje Mbah akan dapat menantu sampai 5 orang.Nak buat macamane, jodoh dah sampai.kalau tak kawen, nanti dicakap lagi macam2 kan..Aku tak tau la kenapa kan, tahun ni aku rajin pulak nak ikut Umi dan Abi pergi kenduri kat mane2 jee.


Ada suatu hari tu, sepupu aku kawen.Aku pun pergi la bersama keluarga.Sampai je kat rumah makcik aku tu, aku jumpa ramai sangat orang2 asing yang tak pernah hidup dalma keluarga aku.Tapi, aku tengok Umi dan sepupu2ku yang lain rancak bersembang dengan mereka2 yang asing tu.Bila aku tanya Umi, rupa-rupanya mereka2 tu saudara2ku yang dekat hubungan kekeluargaannya sebenarnya.tapi, disebabkan mungkin kitorang duduk jauh, sebab tu la kitorang tak kenal pun dengan mereka walaupun mereka itu hanya sepupuku.


Aku seorang yang amat pasif apabila berdepan dengan sepupu2ku baik belah Abi apatah lagi Umi.aku tak tahu kenapa, aku macam susah sangat nak sesuaikan diri aku dengan mereka.Bukannya sebab mereka teruk ataupun jahat.Tapi, secara automatik, bila berdepan dengan mereka aku akan diam seribu bahasa.Kadang2 aku teringin jugak nak rapat dengan sepupu2 sepertimana kawan2 lain.Aku sedih jugak bila aku tak pernah pun tahu pasal perkembangan sepupu2ku.tapi, tak ape la mungkin bukan kat dunia ni kot masa yang sesuai untuk aku rapat2 dengan sepupu2ku.mungkin kat akhirat...amiiin..


p/s : jemput datang ke kenduri kakak kembarku pada 4hb jun ini..
aku bersama bakal2 pengantin..

No comments:

Post a Comment