Tuesday, May 29, 2012

Pilihan Terbaikku...

Tanggal 25hb Mei 2012, aku memutuskan untuk meneruskan stam walau hati ini berat merelakan. Namun, takdir Allah siapa bisa menghalangnya. Walaupun stam pilihan yang aku pilih kini, tetapi tak bermaksud stam yang aku minat. Apapun, aku akan cuba untuk mengikhlaskan hati ini ^-^...

Mase aku membuat keputusan untuk stay stam........
Mase aku tengah konfius yang teramat hebat untuk buat keputusan..............
Mase aku tengah semangat untuk pergi ke matrik............
Mase umi memberitahu harapannya pada aku............
Mase aku belajar stam main2 dan gelak ketawe je..............

Semua tu aku ingat dan tak akan mudah untuk aku lupakan. Aku membuat satu pengorbanan kecil demi umiabi tercinta. Memang tipu kalau aku cakap aku langsung tak sedih meningglkan matrik. Tapi, walaupun aku nak sangat pegi matrik, hati aku sebenarnya tak pernah tenang bila aku nak uruskan tentang matrik. Lepas tu boleh pulak mase aku semangat nak uruskan matrik tu internet slow. Susah giler nak download borang. Nak tau pasal pendaftaran. Memang sangat payah dan menguji kesabaranku. Umi pun cakap : " Ntah2..ini jawapan istikharah wa..."

Mungkin betul!!! So, aku mempositifkan akal fikiran dan jiwa raga ini untuk meneruskan stam dan membuang matrik. Mase tu yang taau pasal perasaan ni hanya Allah je... 
THINK POSITIVE NAJWA... U CAN DO IT WELL....

Mase dah dapat tiupan semangat istikharahku ini...Kakang Muaz telefon rumah.dan kebetulan umi yang angkat..
" Najwa dah uruskan matrik ke belum?"
" Internet slow. Lepas tu banyak file yang error. mungkin ini jawapan istikharahnya kot " umi menjelaskan dengan muke yang amat gembira...
" nanti kakang cuba buat kat sini. lepas tu kakang send ke email "

Try and error...akhirnya kakang berjaya hantarkan file matrik tu ke email aku. Punya la semangat yupapa uruskan pasal aku. semue file diprint berwarna lagi.

Last2.... aku mengumpulkan semangat jiwa ragu untuk meneruskan stam dengan hati yang amat tenang.



Moge ini keputusan yang terbaik buatku. Semoge aku boleh menggembirankan hati umi abi. Semoge aku mampu untuk merealisasikan harapan abiumi..Moge hati ini ikhlas untuk belajar ilmu agama..amiiiiin.....

Ikhlaskanlah hati ini Ya allah....
MUMTAZ!!!!

No comments:

Post a Comment